Pendeltåg o läkare

Med tanke på att bloggen var avstängd igår så får ni gårdagens blogg och dagens på en o samma gång :D vad busigt va :D

Då var julkapparna färdighandlade och jäklar jag tror jag måste träna ännu mer på shopping för det blev fan tungt

när jag åkte hem.

Var ledig från jobbet idag så jag började min dag vid 11 då jag åkte till Kungens Kurva och köpte skor. Skoooopunkten meeer skor för pengarna var det va :D japp det blev tre par så jag ska lämna tillbaka skorna jag köpte på Wedins.

Dom var ju lite tveksamma från första början så skulle jag inte hittat några idag skulle jag behållt dom.

Sen åkte jag till Nacka Forum där Jenny jobbar och gick runt där och handlade lite medan jag väntade på Jenny. Hittade en klänning som jag ska ha på mig på nyår men måste fixa nåt som håller den på plats så inte tuttarna bara tittar fram. Känns inte som att det riktigt är min grej.

Vi åkte tillsammans in till stan och gick runt där lite grann. När vi var på Åhlens så berättade Jenny att hon och Joni hade handlat nåt som de ville ha inslaget men människan som slog in ljuset kunde verkligen inte slå in fint.

Så Jenny ska söka till typ Åhlens eller NK och använda som merit att hon faktiskt kan slå in presenter. Vanlig rosett? Klassisk snörning? Jennys egna specialare? Stora eller små lockar på snöret? You name it and she will fix it. Den arbetsintervjun kommer sluta med att damen har slagit in allt hon har hittat i affären och förundras över varför hon inte fick jobbet.


Pendeltåg är fantastiskt skönt när dom rullar på som dom ska efter tidtabell. Men när tåget är mer än en timme försenat och åker sakta som ett ånglok så börjar man undra.

- Tågen har problem när det är löv på spåren. Det kallas för övrigt för lövhalka.

- Tågen har problem när det är för kallt. Växlarna kan frysa och då inte fungera som de ska.

- Tågen har problem när det är för varmt. Spåren har tendens att kanske böja lite på sig av värmen.

- Tågen har problem när det regnar. Risk för att det blir halt på spåren.

Då vill jag ställa en fråga till SJ, När fungerar pendeltågen som de ska sa ni?

Vintern kommer vaaaaarje år till Sverige men det verkar vara värsta kaoset med första snön. Har de inte kommit på hur de kan få växlarna att klara av att det är svin kallt ute? Hur länge har vi haft pendeltåg i Sthlm sa ni?

Jaja nog om det.


Här är två låtar som är såååå bra just nu :D

Cherish- Unappreciated

Nelly Furtado- Say it right
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Idag var jag en liten tjurapa på jobbet :S Har haft problem med mitt ena öra ett tag. Mamma trodde det var mjälleksem så det var inget mer med det. Men typ igår började det värka ordentligt och fick ont i käken.. Kunde knappt tugga när jag skulle äta idag.
Så fick sluta tidigare och pallrade iväg till Närakuten här på Huddinge sjukhus. Jaaa då äre ju så att jag har nåt som så fint kallades hörselingångsinflammation. Drabbar mest simmaren men det är ju då inte jag så finns ingen förklaring till varför jag fick det.
Har droppar nu som ska tas 3 ggr om dagen. Hoppas att dom hjälper för det gör oooont.

Planerar på att gå till jobbet som vanligt imorrn bara det här har lagt sig lite. Stod i köket ett tag och jag hörde fan inte vad folk sa. Det har liksom täppts igen för att det är svullet i örat. BLÄ.
Och går gärna ut på krogen imorrn men man kanske ska ha sällskap med sig . Det blir liksom lite roligare då än när man drar ut ensam =P har inte testat och vill nog inte göra det heller.
Men på lördag så är det julmiddag här hos Doris så jag måste städa mitt rum(jobbigt värre) sen på kvällen är det tänkt att jag ska till Micke på hemmafest. Ser fram emot att partaja denhär helgen :)

Kanske ska börja då lite med att fixa med julklapparna så att dom iallafall är någorlunda inslagna.

Baj


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0