Weekend

Söndag ännu en gång. Kan man inte bara hoppa över söndag? Iof skulle det väl bli lite jobbigt med tanke på att man inte skulle ha nån dag att ta igen festandet på =P

Som sagt var jag bara hemma i fredags för att jag hade ont i mitt öra. Men igår blev det lite mer röj.
Det var julmiddag här hos Doris. Lite stelt kanske men det va trevligt, lite vin så funkar allt.
Vid nio tiden så åkte jag och Mia till Micke för att partaja där. Mia missade iof bussen så hon tog en bulle från Tumba och plockade upp mig vid Hälsovägen. Taxichaffisen va lite skoj men han berättade också att hans kollega hade precis blivit knivhuggen. AS läskigt ju :S.

Hos Micke sen var det ju trevligt men lite segt som vanligt :P. Jag och Mia satt och pratade med Lankan typ hela tiden. Han är bara för rolig :D. Han tog upp ett tangentbord ur en papperskasse o satt och lekte lite. Det tog en stund innan jag fattade att det var det tangentbordet som gick till själva datorn som Micke har kopplat till TVn där vi hade musiken. Vi satt och skrattade åt det ett bra tag. Det var en sån grej man måste ha vart där för för att tycka att det var roligt. För det var det.Jag lovar.
Vid halv tolv tror jag klockan blev så började jag och Mia röra oss mog Melle´s lagom förfriskade. Samtalsämnet på vägen dit var avsugningar men det ska vi inte ha nå detaljer om.
Jag och Mia ägde såklart damsgolvet och stod gärna på den lilla plattformen de har framför DJ båset. Och Djn där igårkväll ska ni veta var riktigt dålig. Jag kunde ha gjort det bättre med en vanlig bandspelare där man trycker play och stop på.  Lagom störigt men det gick an. Det va två killar där på Melles som inte var från trakten som var sååå bra på att dansa. Usch vad bra han den ena med mössan var men de verkade inte särskilt intresserade så det var inte mycket med det. Men killen i randig skjorta han var jääkligt intresserad men gud så dryg kille. Han var en sån som skulle kunna satt på vad som helst med två ben som gav honom lite uppmärksamhet .

Smidigast som jag är så kommenterar jag två tjejer som går förbi mig och Mia när vi ska gå till Grillpalatset. Det finns faktiskt en oskriven regel om att man har inte höga klackar till en kort kjol. Det bara är så och jag trodde att alla visste det. Men det gjorde inte hon. Tjejen hörde inte vad jag ska för hon vände sig iallafall inte om men Mia skämdes lagom mycket för hon var tydligen bekant med den där tjejen. Jag vet ju vilka dom två var men jag känner inte dom så då brydde inte jag mig.

Nästa gång jag går till GP så ska en man där bjuda mig på maten. HaHa jag va så jäkla rolig. Jag ville ja mina pommes med majonnäs och ketchup men majonnäsen var slut så jag fick vara utan. Så frågade jag om han var turk o det var han såklart. Så jag drog lite turkiska fraser jag kan och han var jätte imponerad o sa att han skulle bjuda mig nästa gång. Det ni!

Vi fick skjuts hem sen iallafall av en herre som kallas "pungen" don't know why, men det är en kompis till Reine. Jäkligt skönt med tanke på att jag hade mina pumps på mig som är ganska höga så jag hade sej lite ont i fötterna.

Idag så åkte jag till min kära mor över dagen. Åt mat och sedan åkte hon och jag till MAXI för att handla lite och efter det skjutsade hon hem mig. Så har bara suttit hemma nu senare på kvällen och tagit det lugnt.
Är lite pirrig över imorrn när jag verkligen ska stänga helt själv. Måste skriva en påminnelselista om allt som ska göras så att jag inte glömmer ta fram nytt bröd eller göra Haccap. Men det ska nog gå bra. Jobba lite övertid lär det bli kanske.

Gonatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0