Nyår i Åre

Ca 04.00 på natten den 30 december 2006 lämnar
jag, Jenny, Natta, Anki, Toni, Joni, Antti, Jari och Jerry
Stockholm för en weekend i Åre över nyårsafton.


Resan dit tog lite längre än vi hade tänkt för vi fick problem med spolarvätskan i Forden så Jerry behövde stanna den lite då och då för att tvätta av rutan.
Kommer inte ihåg riktigt vad klockan var när vi anlände till Tegelfjäll för att checka in i vår stuga men det kanske tgo 11 timmar att åka på ett ungefär.

Vår stuga låg då i Tegelfjäll Nedre Alpen stuga nummer 6b. När vi ställde bilarna utanför stugan höll våra granna på att packa ur deras bilar. Det var ett trevligt gäng lärde vi oss under vår vistelse där och party party var det verkligen för deras del. Vi började ana att de körde i skift för det var aldrig lugnt eller någon nykter där under =P
Vi höll oss relativt lugna tycker jag förutom när det skulle smällas smällare och sjungas singstar men det kommer det mer om längre ner.
När vi då kom till stugan och hade gjort oss lite hemmastadda åkte några av oss till Dippan som det kallades. En nattklubb där vi hade tänkt fira vårt nyår.
De har 20års gräns men nån hade sagt till nån i telefon att om vi kommer dit dagen före så kanske det går att ordna men det var stenkört just den dagen tyvärr.
Ingen grät över att vi var tvugna att vara i stugan men alla hade räknat med att gå ut på krogen såklart.
Vi fixade och donade lite sen började alla såklart att dricka. Jerry kom då med förslaget att vi ska gå på Dippan ikväll istället eftersom de hade 18 alla andra dagar.
Jag var full och glad så jag hängde på. Det blev då jag Jerry Antti och Jari som tog en taxi till Dippan. De andra var inte sugna på att gå ut. Mycket berodde på att det blev en liten dispyt mellan mig o Natta  men det ordnade sig typ innan vi gick iväg iallafall hon var lite trött och jag kaxig som vanligt.

Hade iallafall as skoj där med bra musik och massa folk, kanske lite väl mycket folk. Men det gick bra tills jag fick ryck när nån spillde öl över mig o i mitt hår. Okej om det kommer på armen eller så, men inte i hååååååååret. Då drog jag och Jari till stugan där vi ett tiden. Jag ska bädda min säng sketa dragen och fnissandes över hur dåligt. Stackars Anki som jag väckte.
På nyårsafton så var några och åkte skidor osånt och då var det tänkt att vi andra ska åka till Holiday Club och bada i deras äventyrsbad. Precis när jag har tagit på mig mina ytterskor så frågar Jenny om jag får bada med min nya piercing. Ååååååh det hade jag ju helt glömt bort perkele. Så jag var kvar i stuga och fixade med mina naglar och städade. Det tog inte allt för lång tid innan de från backen kom tillbaka.

Vi åt god mat tillsammans i finkläder med ljus o grejjer :D. Vi hade massa fyrverkerier så vi gick upp till korsningen för att titta på raketerna och dricka skumpa på 12 slaget.
Tio i 6 på morgonen 1 januari 2006 var jag isäng iallafall. Jenny Toni Joni och Jari hade tydligen gått o lagt sig vid åtta på morronen efter att ha spelar Buzz haha.
Aaaaa ni skulle sett Jenny när hon sjöng. Först vägrade hon verkligen sjunga sen fick man inte bort micken från henne fan. Hon sparkades och slogs när jag ställde mig framför henne o vevade med rumpan min. Hihi we have got proof that you sang(?) girl :D


Dagen efter då så mådde väl folket lite sådär men det var stabilt jag städade och röjjde där på eftermiddagen iallafall. Vi kom sedan på att Jerry hade med sig att spel
som hette Med andra ord(?) där man då får ett ord en sag eller ett namn och ska förklara det med andra ord till sina lagmedlemmar på tid.
En av de roligaste förklaringarna som jag kommer på är när Antti ska förklara Harry Potter och då säger:
"- Han vevar med teven... Har glasögon.... Åker konstiga tåg"     VEVAR MED TEVEN HAHA
Jaris förklaring för vårtbitare gav oss alla en skrattattack men det var lite komplicerat så jag orkar inte dra den.


Nu känns det som att jag har fått med det mesta men kommer fylla i med roliga grejjer för det finns massor med som jag inte kommer på just nu tyvärr.



Här är iallafall jag i min klänning i stugan :D



Nyår

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0