Drama on Donken

Idag tryckte jag för första gången på mitt överfalls alarm :S
Gaaanska big of a deal faktiskt.

Storyn började med att en wannabe hiphoper inte lyssnade på Sarah när hon bad honom att stänga av musiken som han spelade på sin mobil.
Han blev kaxig och då var jag såklart tvungen att lägga mig i och be honom att lämna restaurangen. Han var fortfarande stor i munnen och sa då att han inte är någon man ska tjaffsa med.
Jag bad ännu en gång honom att gå ut och han sa att vi inte kan slänga ut honom för att han minsann har handlat. Sa då bara att jo det kan jag visst. Han satt fortfarande kvar och tjaffsade så, jag klev ut i lobbyn och skulle börja leda killen ut då han slänge ur sig att om jag rör honom så flyger jag ut genom våra skyltfönster.
Jag är inte den som backar om nån hotar mig eller liknande, så skulle jag precis ta tag i hans stol för att välta honom ur den när hans tjejkompisar reser sig upp och ska gå. Killen gör detsamma och för att visa hur arg han är slänger han sin dricka på bordet.
På vägen ut slår han till en av våra fönster. Det händer såklart ingenting men antar att killen kommer ha ont i handen imorrn.
Jag följer med honom ut för att han inte ska göra något annat och säger att du behöver inte komma tillbaka.
Hade redan inne i restaurangen tagit överfallslarmet i handen för att kunna trycka om han skulle få för sig något annat och sagt att jag inte tvekar på att ta hit väktarna.
Under tiden då jag gick ut i lobbyn och när vi var ute så fick jag höra att jag är en fitta hora bla bla bla och hans kompis håller tillbaka honom medan han hotar med att slå ner mig. Då trycker jag på den ena knappen.
Det dröjer liksom 10 sekunder så kliver en av väktarna fram och jag bara pekar på killen och går in.

Polisen ringer och de är tvugna att skicka en bil för att kolla läget och jag gör ingen anmälan om olaga hot för att jag liksom inte orkade. Egentligen borde jag ha gjort det bara för att markera för snorungen att han gjorde fel och för att hans föräldrar ska fatta vad deras unge för på fritiden.
Men men det är över nu och han kommer nog inte komma tillbaka och gör han det så åker han ut fortare än han kom in säger jag bara.

Var bara tvungen att skriva av mig detta och berätta för er vad man träffar för puckon på jobbet liksom.

Hoppas att ni andra har haft en bra dag. puss o kram

Kommentarer
Postat av: mika

shit! :S tänk vad man går miste om alltså.. jäkla assholes det finns. kan inte fatta att folk inte bara ger upp och inser att det är helt meningslöst. fy fan vilken idiot. ah well. hoppas allt är bra med dig annars. själv ska jag sova nu. ska jobba så det e early morning imorn.. och ja, jag håller mig lite uppdaterad via din blogg :P godnatt!

2008-02-20 @ 23:05:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0