En gäst en måndag.

Jag gjorde veckoarbetet igår så började klockan sex på morgonen så när alla andra precis har vaknat är jag på topp och flamsig som bara jag kan vara.
Jag hade redan stört Jesper tidigare på förmiddagen genom att bara prata prata och prata. Han nämnde då hur mycket jag pladdrade och jag försökte förklara att jag hade mycket att berätta.
Fick förövrigt väldigt ont i halsen lite senare också :P

Men ska berätta för er nu om en gäst som jag fick där på morgonen efter min rast och efter att ha beställt onsdagens varor. Han verkar lite skum från början och man träffar på mycket konstiga människor så inte mer med det. Herrn ber om att få en kaffe och jag frågar vilken storlek han vill ha såklart.

Mannen- Jag vet inte, om det är gott en stor, om det inte är gott en liten.
Jag- Men det är en smaksak så det kan inte jag bestämma åt dig.
Mannen- Som jag säger en stor om det är gott en liten om det inte är gott.
Jag bestämmer mig då bara att jag gör en liten kaffe åt mannen så slipper jag prata med med honom.
Jag- Vill du ha mjölk i kaffet?
Mannen- Nej.
Jag- Det blir tio kronor, tack.
Mannen- Jag har bara nio kronor
Jag- Men det kostar 10 kronor.
Mannen- Så jag antar att du vill ha 10 kronor?
Jag- Ja, tack.
Mannen- Då får du spräcka denhär 500 lappen.

Han var heeeelt wierdo, storyn slutar liksom inte där men jag orkar inte skriva på det där sättet nå mer :P
Jag ger tillbaka växeln till mannen och han påpekar nåt om att det är lite häftigt att gå runt med femhundringar i fickan .. haha Så hans problem var att han inte ville spräcka sin lapp :P
Det tar sedan inte lång stund innan han kommer tillbaka med kaffe koppen och jag är beredd på att då stå till svart för vårt kaffe :P Men det som mannen då undrar är om han kan få mjölk i sitt kaffe. Jag påpekar då att jag frågade om han ville ha mjölk men han ville inte det.
Seeeeen kommer han tillbaka med koppen och säger att han har hällt salt i sitt kaffe. HAHA

Jag gör en ny kopp till honom för det är inget problem. men jag var tvungen att bara påpeka att han kanske ska ta dom större påsarna som det står socker på =P


Ojoj nu blev det mycket text och inget var riktigt viktigt eller särskilt intressant men men det är min blogg o där skriver jag vad jag vill =)
På fredag kommer min älskade man hem whiiiee


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0