Jomenvisst.

Det blev mer att göra idag. Haha hatar när det blir på det här viset.
Börjar tro att folk ringer varandra och säger nu går vi och äter. Alla samtidigt helst. Och samma ställe :P
Har som sagt inget emot att ha att göra det är mycket roligare och då blir det dricks iallafall.

Men som idag då kommer det in ett par. Lätt match!
Sen strosar det in ett gäng män. Samtidigt som jag står och ska ta en take away order.
"Hej vi blir 8 stycken." (Dom blev 10 tillslut)
Fortfarande lugna puckar känner jag och dukar upp åt dom.
Tar männens beställning och kommer till kassan då står det 3 stycken som ska ha take away. Så jag sl¨r in herrarnas beställning där emellan med tanke på att deras mat tar lite tid.
Fixar take away beställningarna och då kommer ett par som ska äta på restaurangen.
Så medan jag pillar med herr-gängets drickor så dröjer det lite tills paret får beställa och allt börjar samlas på hög.
Blä.

Det är beställnings delen som tar tid. Att ta beställningen, slå in det i kassan och fixa drickorna.
Sen är ju nästan mitt jobb över. ¨Då väntar jag på att maten blir färdig.

Jag överlevde denna dag också :)
Ni kanske är några som tänker nu att nämen det kan väl inte vara så jobbigt och jag kan ha 15 bord samtidigt o jada jada... Jag har jobbat med bordsservering i 2-3 månader. För mig är det mycket haha.

imorn är det full rulle.
Jobbar till 14, sola, hem, laga mat, duka fram för fika, duscha, välja kläder, sminka mig!!
Och klockan ska inte ha hunnit bli 18 när jag är färdig :P
Gaaaalet :)

sova säng, se lite CSI Miami
xoxo
erika

Kommentarer
Postat av: majjan

Du ska inte bekymra dig över att vissa kunder får vänta, så är det bara! :)

Och föressten, både täcke och lakan finns på IKEA. 240x220, jätte mysigt :)

2009-01-30 @ 11:50:23
URL: http://www.maariaan.webblog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0