Home from Prague och tillbaka på arbetet.

Tillbaka till vardagen helt enkelt.
Har verkligen inte orkat sätta mig vid datorn och skriva blogg efter att vi kom hem så nu kommer en liten uppdatering.

Vi (mamma, Hösa och jag) åkte i tisdags morse vid 04.30 så vi var i Prag vid 9 på morgonen. Möttes av jätte fint väder med vårkänsla och det var skönt eftersom det var snöstorm hemma :)
Så vi hade hela tisdagen, onsdagen, torsdagen och fredagen i Prag, vi åkte hem på lördag morgonen.
Vi spenderade dagarna med att gå runt i staden runt och upp och ner och överallt. Shopping varvar med den kulturen som finns och några tjeckiska öl hann vi med också. Svårt att låta bli att beställa en öl när en halv liter öl är billigare än 20cl cola. Sen är det gott också och vi var på semester.
Att äta och dricka var billigare än hemma, ungefär halva priset och shopping på rea samt i deras "egna" affärer lönade sig men att handla på HM var några tior dyrare så det hoppade vi över.

Min shopping blev:
Rosa solglasögon
Örhängen
Rosa mössa
Kofta
Jeans leggings
Sammets leggings
Reebok skor( Boxnings sko variant, kan ta bild sen )
Rosa top där det står I <3 music
Brun skinnjacka från Mango


Så ja jag fick problem vid gaten när väskan skulle ner i den där grejjen som visar om väskan är i rätt storlek så fick packa om en snabbis sen var det coolers. :P Haha hoppsan.

Här är stora torget på kvällen och det är så fint där!



Var ledig helgen då vi kom hem så jag och Dennis var hos en jobbarkompis på lördagen och partajade lite. Söndagen var lugn eftersom vi var lite bakis då. Och hade vart borta ett tag så såklart hade jag saknat Dennis så massa mys i soffan blev det.
Tillbaka på arbetet på måndagen för att göra veckoarbetet och körde skift idag. Vi fick ett SOR besök av Franklyn och det gick helt okej. Hade missat att det var fisk i skolan så vi hade jätte mycket att göra så skulle behövt en till person på golvet. Men men vi gjorde vårt bästa !!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0