Synrubbningar, men varför?

Tror att jag skrev om att jag fick migrän i måndags. Börjar med synrubbningar och sen domnar handen bort sen bultar huvudet men sen därifrån tog det sig inte längre vilket jag är glad över.
Men idag hände det igen fast på ett helt nytt sätt.
Det började med en prick i högra ögat. En prick som vägrade försvinna. Därifrån blev det en större fläck och sen försvann hela högra periferiseendet.
Var snabb med att ta en huvudvärkstablett så det kanske lindrade men handen började också domna bort.

Det är jätte jätte jätte läskigt att förlora periferiseendet. Ingen kan ju se det jag ser :S

Ja, vad är det då som gör att detta händer då?
Förut har det vart solen, att jag kisar, eller att jag har sett dåligt. En gång var det för att det var kallt ute och jag kom in i värmen.
Vad har det vart dom här 2 gångerna? Har aldrig haft "attackerna" såhär tätt. :S
När jag satt och läste lite om vad andra skriver så har alla heeelt olika saker som triggar. Några låter bli att äta vissa saker för att det kan göra att dom får en "attack". Stress kunde också vara en symptom eller alkohol hade någon också som triggare.

Det betyder egentligen att om det här håller på att bli värre kan jag inte göra nååånting åt det utan gå till doktorn och be om tabletter isåfall. Förhoppningsvis var detta bara stressrelaterat och väldigt tillfälligt.

Gonatt allihopa.
Imorn är det loppis i Vårbergs centrum :)

Kommentarer
Postat av: Nettan

Usch....låter faktiskt läskigt :/ Hoppas det är tillfälligt!

2010-03-27 @ 22:40:03
URL: http://www.pyssligtliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0