Jobba, fika, jobba, köra

Nu blir det fokus fokus fokus spara pengar, köra bil och plugga teori! Har vart riktigt usel på att plugga och man tycker ju att motivationen till ett körkort borde räcka men jag sätter mig ändå inte och pluggar. Så om jag inte klarar teorin så får jag skylla mig själv :S
Spara pengar är till Thailand för det är bokat och klart nu, så Dennis får hytta med fingret om jag börjar tråna efter något att köpa här hemma tills vi åker.

Igår iallafall skulle jag har vart ledig men tog ett kort extra pass bara för att jag inte hade något bättre för mig sen efter det åkte jag till Tumba för att möta Jenny och barnen för en fika.
Träffade på Elin en sväng också och det var fan inte igår. :) Kul att ses igen så att man vet att folk lever.
När vi hade fikat klart och kollat en sväng på HM så kom mamma och plockade upp mig så att vi kunde köra en sväng. Tog den nya bilen och det gick väl sådär i början men blev bättre sen, är så van med den gamla bilen att man måste ta i lite mer och bromsen tar längre ner och liknande.

Idag så jobbade jag till 17 óch mötte sedan upp Dennis, Lollo, Jesper och deras barn för att äta middag på kina restaurangen i industiområdet. Bara sådär lite spontan utemiddag är väl alltid trevligt.
Sen kom mamma till Huddinge för att vi skulle ut och åka igen, hon hade nämligen glömt någnting på sitt jobb så hon skulle hur som helst åka bil.
Det blev den långa vägen till Marievik genom Gullmarsplan, Söder och Södramälarstrand. Mörkerkörning inne i stan är inte att leka med, haha! Det är för jäkla läskigt och att köra 50 där blev det inte 30,40 var mer lagom. Men det gick bra jag körde inte på någon eller något.

Imorn så har jag egentligen inget planerat förutom att sova tills jag vaknar. Skulle behöva klippa gräsmattan och rensa lite ogräs så om vädret tillåter så blir det troligtvis det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0