Hemma!!

Nu börjar jag bli människa efter att ha kommit hem vid 2 tiden inatt. Dennis är sjuk och jag har inte heller mått så bra sen vi kom hem så har bara lämnat hemmet idag för att handla frukost.

Ville verkligen inte åka hem, hade lätt kunnat stanna en vecka till. Vi hade lite otur med vädret i Khanom så brännan är inte som jag hade velat. I Bangkok däremot där är man fan alltid garanterad sol så där pressades det på förmiddagarna och sen ut på stan för att ranta runt i affärer.

Om någon vill uppleva det lugna och genuina Thailand så måste ni åka till Khanom. Det fanns iiiingenting där :P Staden är inte gjord för shopping för oss utan för dom själva, stranden som vi bodde på fanns det kanske 6 hotell på och inga solstolar och jox på stranden.
På morgonen när man sitter och äter frukost kan man ute i havet se dom rosa delfinerna som Khanom är kända för.
Vi var på en snorklings tur för att se delfiner på nära håll men dom lyckades inte hitta dom. I Khanom är nästan alla fiskare så dom brukar mata delfinerna och kan på så sätt veta ungefär vart dom håller hus, men tyvär fick vi inte se dom den dagen.
Vi promenerade till ett vattenfall som fanns i närheten men det var lågvatten så det såg mer ut som en fors. Kul att vandra som vi gjorde iallafall för vi gick fel och hamnade vid en skola och oj vilket liv det vart på barnen. Alla ropade "Falang"(som betyder vit människa) och blev helt till sig av att vi bara döck upp.
Dom är inte vana med att ha mycket turister där och det är så skönt för dom är mer hjälpsamma och ärligt vänliga mot en på ett sånt ställe än en ort där turisterna finns överallt som Phuket och Krabi där dom är beroende av oss på en helt annan nivå.

Fotona kommer jag lägga in på datorn imorn så det dyker nog upp några här med ska ni se. Är ledig imorn sen jobbar jag hela helgen, Ska klämma in att gå på DinSko och kolla, träffa mina gudbarn och Jenny och Joni, träffa Jesper och Lollo + barn. Sen tvättas det för fulla muggar här just nu :P

Kommentarer
Postat av: Louise

Hejsan, jag tänkte bara som svar på din fråga i min blogg säga att jag är undersköterska på kirurgen :)

Vad kul att du tittade in :P

Jaha vad härligt med Thailand! Ska försöka ta mig dit med :)

2011-01-05 @ 22:16:01
URL: http://pieceoflouise.blogg.se/
Postat av: marina

gud vad härligt att vara i thailand!!men kul att du kommer hem snart=)

2011-01-09 @ 17:52:03
URL: http://allaminahjartan.blogg.se/
Postat av: Amanda Hjelm

så nu har jag jättemycket nyheter, jag har börjat sälja bloggdesigner och kodning hur billigt som helst, sen kan du vara med och tävla om dagens blogg och var med och rösta på vilken av killarna som är snyggast :)

2011-01-11 @ 19:24:04
URL: http://manki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0