Otrevlig attityd

Det är häftigt att se hur vissa människor tycker att dom har rätt att ha en otrevlig och dryg attityd gentemot andra människor.

Jag undrar om det verkligen nånsin har funnits en typ lag som har hetat att kunden alltid har rätt?
Var kommer skitgrejjen ifrån där kunden alltid har rätt även om kunden ljuger en rätt upp i ansiktet, eller bara använder uttrycket att kunden alltid har rätt för att få saker gratis?

Jag skulle inte gå in på HM för att lämna tillbaka en klänning som jag har använt ,där dom då ifrågasätter att den luktar massa parfym och har foundation rester på sig, och sen säga men jag vill lämna tillbaka den för kunden har alltid rätt.
Dom som jobbar på HM skulle aldrig ta tillbaka klänningen det bara är så!
Men på mitt jobb är man en idiot om man frågar varför eller säger emot gästen för att man vet att man har rätt. Man får det rakt upp i ansiktet.

Varför får inte jag ifrågasätta något som jag vet att jag har rätt i?
Varför får inte jag säga men jag vet att det inte var på det viset?
Varför får nån annan ifrågasätta hur jag ska göra mitt jobb och om mitt jobb har andra rutiner än andra arbetsplatser?

Hur kan man tro att man kan säga vissa saker till en annan människa och att det ska vara okej?!
Måste ventilera mig lite för det finns allt för många människor som har en negativ attityd gentemot en utan att man ens sagt hej och efter ett tag får man nog.

Kommentarer
Postat av: Rose

Varför har donken som policy att ta emot hur mycket skit som helst och slava för alla idiotgärster som ibland dyker upp och inte ha någon rätt att säga "hurrdu om du är så jävla otrevlig mot mej tänker jag vara det tillbaka för jag är oxå en människa inte en robot, antingen håller du käften och ber om ursäkt för ditt fittbeteende, drar till en annan restaurang eller så är jag otrevlig tillbaka och tänker inte servera dej din mat så som du vill ha den!"

Visst kokar det inom en ibland? ;)

2011-04-19 @ 21:30:03
URL: http://lillagris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0