Är jag redo eller ska jag backa?

Jag är lite kluven över mitt arbete. Vill jag vara kvar eller är det dags att söka nytt?
Är inte den som ger upp utan jag vill ju uppåt. Jag vill ha en egen restaurang men är kanske inte redo för det än?

Efter en utskällning från ägarna så fick jag tänka till ordentligt. Dom är inte nöjda med min prestation nu när vår driftansvarige är på pappaledighet och jag kan väl förstå dom,  vart med chockad över att allt kom på en gång och inte att dom har tatt upp det tidigare eftersom det har gått ett tag.
Sen var det sjukt lågt av den ena att börja dra upp min lön, att dom har höjt den osv. Det är ju lönen som gör att man arbetar.

Varorna just nu är bara kaos. Saker tar fan slut hela tiden och jag vet inte vad jag gör fel för vi följer ju ett program som ska sköta sånt åt oss. Dom andra på restaurangerna i vårt bolag börjar undra vad vi håller på med. Eller vad jag håller på med eftersom vi helatiden hämtar självklara varor ifrån dom. Men som sagt jag vet inte vad jag gör fel :(

Jag kanske ska säg att den nya killen som också är andra assistent får ta över det jag gör nu så fixar jag bara veckoarbetet. Kanske ska gå tillbaka till att köra skift bara. Börjar tröttna lite på att få gnäll an andra skiftledare och medarbetare när det är dom jag behöver hjälp utav för att kunna göra saker och ting rätt.

Det är svårt att se allt och vara överallt hela tiden när man bara är människa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0