Dödskjutning i Finland igen :(

Dom säger att det är en kopia avskjutningarna i en annan skola utanför Helsingfors för minde än ett år sedan. Och ja dom får ideer av varandra och dom får ideer av media som lägger upp foton på hur det såg ut och lägger ut detaljer på vad som hände.

Är det verkligen ett måste att se fotot på killen som gjorde det med ett vapen i handen?

Jag tycker att det är onödigt även om han verkligen inte har handlat rätt och tog livet av 10 personer. Men att han tog sitt eget liv efteråtgjorde att han "kom undan" så kändes det för mig.
Skjutningarna som var i skolor i USA var ju dom som startade ideerna. Men det var någon som hade kommenterat artiklarna på aftonbladet som sa att Finland och USA har liknande vapenregler. Att detta bara skulle vara anledningen tror jag dock inte på men att det har gjort något i detta ja.

Ville inte komma någonstans genom att skriva om detta men jag tycker verkligen att det är hemskt att någon kan vara så korkad i huvudet eller ha såna störningar att dom får för sig att göra massaker i skolor.
Att ingen har märkt något och hjälpt den personen är sjukt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0