Psoriasis

"Hej jag heter Erika och jag har psoriasis"


Nu tog jag mig till läkaren för min klåda under fötterna för att jag håller på o bli tokig och hej rakt i ansiktet får man att du har en form av psoriasis som förkortas till PPP. Omöjlig att få bort helt och det som kan lindra är kortisonsalva och vid svåra fall så blir det ljusbehandling. Och som de flesta vet så flyttar många med psoriasis utomlands för att saltvatten och UV-ljus lindrar.
Kul`?
Nää inte särskilt.
Den här formen av psoriasis får typ bara kvinnor och 90% av dem är rökare.
Lagom anledning att sluta?
Japp. Jag tror att det paketet med cigaretter jag har här hemma får bli det sista.

Har bara inte lyckats hitta någonstans om det kan sprida sig till resten av kroppen eller om den bara kommer hålla sig på fötterna. Samma PPP är även på händer och seriöst fötter är för mig äckligt annars också men på händerna. Jag kommer ju inte kunna visa mig ute om det skulle bli så :(
Just nu är det mycket i mitt huvud som rullar... Måste tillexempel ta mig till en mottagning i Södertälje som specialierar sig på psoriasis för att få rådgivning om hur det ska behandlas o hur illa det är osv osv :(

Jaja
det jag kan hoppas på är att kortisonsalvan hjälper så mycket som möjligt.
Nu är det tvättstuga. BAJ

Kommentarer
Postat av: -D

usch verkar inte kul alls, och erika jag h ar in psoriasis :) fats ska kolla upp det för din skull , för ma´n vet ju aldrig !!

2007-04-22 @ 23:50:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0