Rättegång

Det stämmer. Idag var jag på rättegång som målsägande.
Det var mot praktikanten som stal kläder ur mitt skåp på jobbet.
Tänker inte gå in mer på det för att det var ett stunt mål men hon blev iallafall dömd för stöld och fick dagsböter på 100dagar a30kr så det blir 3000:- sen får hon ge 500:- till brottsofferfonden.
Det gick inte bevisa att hon hade tagit min Mp3 och parfym och det kan väl jag också förstå men det var ju såklart hon att hon tog dem med.

Åkte med Tobbe till Tumba sen så gick jag en runda i centrum. Hittade lite lådor och annat smått och gott på inn o finn. De har mycket fina saker billigt :) Hittade även en sorts klänning som jag ska ha på malins kalas hade jag tänkt mig . Ser fram emot hennes kalas :)
Med tanke på att jag inte har någon mat hemma och det var dags för lunch så ringde jag Emilia och frågade om hon ville ta en fika i centrum. Hon var hemma sjuk så det passade perfekt. Har inte träffat henne på länge så det var kul att sitta och catch up lite. Hon jobbar också på donken nu för tillfället :P

Sen var det dags för tvättstuga. Första gången själv i en tvättstuga. JA jag är 19 år gammal. Men dehär maskinerna såg lite annorlunda ut än de vi hade hos mamma i Storvreten. Stod och filurade en liten stund med torktumlaren men tvätten blev torr iallafall så det gick bra för mig.

Åkte upp till min mor sedan och åt middag och hämtade lite tavlor som jag har fått förut som kommer passa bra i min lägenhet. Ska väl se till och borra lite imorgon efter jobbet så att man får det gjort.

Öppnar imorrn så ska nog sussa nu.
bajj


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0