melodifestival kväll

Jag min mor och min syster var hos vippan och kollade på finalen på lördagskvällen.

Vi åkte förbi DTn i Tumba för att köpa med mat åt alla och då ska vippan ha en fisk med extra sallad och tomat.
När hon sen skulle förklara mcds fiskburgare så säger hon skitförbannad:
- Det är som att äta en fiskpinne. Man rapar och sen är man hungrig igen.
                                                                                                                                            Hon är bara för skön :D



Sen senare på kvällen när vi hade tänkt börja röra på oss hemåt så sitter vi o diskuterar vippans datorkunskaper som då kan summeras som inga alls.
Då kommer vi in på skrivmaskiner som lät jätte mycket och om man slant med fingret så åkte fingret ner mellan bokstäverna och om du skrev fel så fick du ta fram ett band o lägga för felet o trycka igen osv.... Vi skrattade som vi grät iallafall och mitt i allt så kläcker mamma ut sig:
- Sen blev det annat när de elektriska skrivmaskinerna kom.
Då höll jag på o kissa på mig.
En annan har ju växt upp ändå med dator så att det kanske inte fanns i alla hem oså men Elektrisk skrivmaskin liksom. Fan vad coolt :P


Suger verkligen på att uppdatera i min blogg och det är ju inte för att jag har mer o göra nu än förut men men så kan det gå. Jag har iallafall haft min inflyttnings fest som jag tyckte vart lyckad o de som inte var bjudna ska inte ta illa upp. svårt o klämma in hela sin umgängeskrets på 46kvm.

Imorrn kommer min far iallafall och fikar. Han har inte sett lägenheten än så det ska bli kul. Får se om farmor också ska med. Hon var tydligen sjukskriven pga sin rygg :(

Bajj bajj people. catch ya later eller nåt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0