Cypern och Gbg

Nu har två veckor av min semester gått och jag vet inte riktigt vart jag ska börja :P
Vi börjar med Cypern då med tanke på att det var första dagen på semestern som vi åkte dig fort som attan :)
En vecka sol och bad samt lite turistande blev det tillslut. Vi hyrde en Beach Buggie på söndagen och åkte från ena änden av Cypern till den andra för att ha sett lite.
Sen att Dennis ville köra runt på den var ju också en stor anledning. Måste bara säga att den var cool. Vi var dom första som fick köra just den här buggien eftersom dom bara hade vart på Cypern i en vecka.
Det var verkligen värt det eftersom vi fick se lite och vi åkte även till Aiya Napa för att vi skulle äta och bara kolla läget men ack så besvikna vi blev. Eller det passade inte oss som ett par att åka dit med tanke på att det bara var massa klungor av ungdomar och inte alls så stort som man trodde.
Vi åkte tillbaka till Fig Tree Bay där vi bodde och åt middag där istället. Det var en mysig ort och passade oss perfekt. Vårt hotell låg inte långt från havet heller.

Jag skulle kunna prata om resan i all evighet men jag drar ner på det.
På torsdagen efter att vi hade kommit hem så hade jag läkartid hos allergidoktorn för att göra pricktest och få konsultation om att ta allergen sprutor för att (kanske) får bort min katt-allergi.
Pricktestet gav mig iof lite svar på varför jag fortfarande är lite snorig och så och det är för att jag har gräs och björk allergi utöver min katt. Hund gav också ganska stort uttslag.
När jag sedan fick prata med läkaren så sa han att jag var perfekt kandidat för att få sprutorna men sedan läste han mina papper och såg att jag hade psoriasis och nekade tyvär mig behandlingen.
Jag blev såklart lite ledsen men han förklarade att eftersom behandlingen rubbar immunsystemet så kan min psoriasis bli mycket värre och i regel så gör dom det inte då.
Vet inte om det skulle vart värt det heller. Jag får helt enkelt medicinera mig bättre när jag är runt katter och på somrarna. Seeeeen så var min lungfunktion inte hundra procentig och doktorn viftade med fingret över att jag rökte. Har ju redan problem med allergi astman och blir därför mer kapabel till att utveckla "vanlig" astma :( :(

... Efter läkarbesöket var det bara att ta rumpan på tåget down to Göteborg. Till Öckerö för att vara mer precis.
Dennis pappa bor där med sin blivande fru och deras son Tristan.
20 minuter från stan så tar man färjan över till Öarna och det var helt sjukt mysigt måste jag säga. Deras "centrum" är vid vattnet och känns så overkligen för någon som är uppvuxen med city livet men också så lockande för att det verkar så härligt bara.
Det var riktigt kul att vara där med Dennis och träffa hans familj ordentligt och lilla Tristan som har sin två års trotsighet där NEJ är det vanligaste ordet och helst flera gånger och högre tonläge för varje gång detta sas :P
Blev bjuden på bröllopet i september och hoppas på att kunna ordna det på något sätt med jobbet vore roligt att vara med där också.


Nu har jag skrivit om allt och inget om mina två veckor och vet ni vad det bästa har vart?
Att vara med Dennis. Att fått dela massor med honom och vara med honom hela tiden. Vi har kul tillsammans och tjaffsar inte om småsaker. Bråkar inte om mycket alls måste jag säga. Det är nog mest när jag provocerar till nått gnabb.
Han är så bra. Han är bäst <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0