Migrän :S

Kom hem igår allt var som vanligt och efter ett tag började jag se hur min syn på ena ögat började bli sämre och sämre. Förstod direkt vad det innebar så tog två alvedon och hoppade i säng. Migränen var på väg och innan jag ens får ont i huvudet får jag synrubbningar och lite ont i ögonen. Jag somnade efter ett tag men började även känna av illamåendet.
Vaknar när det är mörkt ute och har sprängande huvudvärk.
Det har aldrig hänt förut. För den bästa medicinen mot migrän är sömn. Bara jag somnar så är migränen borta när jag vaknar. Om det inte har gått till att jag kräks eller så men igår somnade jag innan det bröt ut helt och ändå vaknade jag av huvudvärken. Jätte konstigt.
Mådde så sjukt illa och bara höll mig för att inte kräkas. Vet inte hur länge jag var vaken innan jag somnade om men det kändes som en evighet. Det är svårt att somna när det gör ont att ha huvudet på en mjuk kudde.
Känner av att jag har haft ont i huvudet på ena sidan men nu värker det iallafall inte. Funderar på att ta på mig mina glasögon bara för att inte riskera att det kommer tillbaka :S
Fick säkert ont bara för att Dennis inte sov bredvid mig inatt :(

Nu ska jag duscha snabbt och göra mig iordning till arbetet.
Vi ska stänga restaurangen tidigare och gå ut och äta tillsammans alla som jobbar. Det ska bli trevligt :)

Ha en härlig lördag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0