Aggressioner.

Alla är olika och har olika beteenden. Men jag skäms för hur jag kan betee mig mot människor runt omkring mig och börjar bli rädd för hur det kommer sluta om jag fortsätter på samma sätt.
Jag har såna humörsvägningar som heter duga. Dessa gör att jag kan säga dumma saker åt folk som jag sedan såklart ångrar men har svårt att be om ursäkt för.
Jag har alltid haft svårt att be om ursäkt och det är mycket för att jag känner ofta att jag har rätt.
Men dom gånger jag vet att jag har fel då? Hur ska jag lära mig be om ursäkt när det tar emot så sjuuuukt mycket.

Ja jag bestämmer över folk på arbetet men det betyder inte att jag får klämma ur mig spydiga kommentarer. Jag ska ju ändå finnas där för mina medarbetare om dom har några frågor och behöver hjälp.

En dag kommer ju mitt beteende slå tillbaka rakt i ansiktet på mig och då kan jag bara tänka tillbaka och undra vad jag kunde ha gjort annorlunda.
Hur ska jag då förändra mitt beteende? Hur ska jag minska mina aggressioner och mina humörsvägningar?
Det är ju det jag inte vet och därför känns det så tungt .
För mig har det alltid vart viktigt att jag är jag och mig ska ingen komma och ändra på. Såklart jag inte ska behöva ändra på den människan jag är men jag måste tona ner lite.

Anledningen till mina tankar var att mina irritation idag var på topp och jag blev arg.
Det fanns ju något annat som hade gjort att jag blev irriterad, eller mer ord som hade sårat mig och jag brukar inte vara den som tar åt mig av ord.
Jag blev tvungen att ta en promenad ute i regnet på min rast ör att lugna ner mig.
Har det inte gått för långt då?


Folk som känner mig vet att jag är som jag är och behöver tid att lugna ner mig. Men vad händer när dom inte orkar med att jag snäser åt dom när inget är deras fel?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0