Östermalm

När man tar sin lilla promenad till jobbet från tunnelbanan går det ungefär till såhär:

Skutt, hopp, OJ!, ett steg åt vänster, två åt höger!

Detta aktande och stirrande ner i marken beror inte på att jag inte vill titta på folket jag möter eller omgivningen. Det beror på att man heeeeela tiden måste se upp för........
hundskit.
Nej det kanske inte finns en gräsplätt för hunden att bajsa på där ägaren skulle kunna ignorera att plocka upp det hunden lämnar efter sig men sen när blev det liksom mitt problem?
Härligast är när någon har hunnit trampa i en klutt och sedan smörjt ut det över halva trottoaren så att man får ta en stor båge runt allt klet.
Irriterande?: JA
Kommer någon göra något åt en sådan sak?: NEJ

Här i förorten är det lite mer denhär tanken:
Om du går över en gräsplätt får du räkna med lite skit under skon.

Var verkligen tvungen att få ur mig detta för jag höll på att få spunk eftersom jag gick och handlade lite till restaurangen efter lunchen och fick gå vägen ytterligare 2 ggr.

Nu ska jag sussa.
xoxo
erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0